Innan jag sticker iväg-bloggen.

Gårdagen var en flitig dag.
Vaknade tidigt (..om man tänker på att jag jobbade till 03 kvällen innan..) och käkade lite expressfrukost, vilken var allt annat än nyttig.

For iväg till färgaffären och köpte färg, tapeter, tapetlim och allt annat sådantdär man behöver för att renovera.

Väl i lägenheten tog vi oss an badrummet. Numera är taket vit-vitt istället för smutsvitt, och väggarna har börjat få (hör och häpna;) en babyblå färg. Tanken var att den skulle vara blågrå som kaklet, men ju mer färg som landade på väggarna, desto mer babyblå ser den ut. Spännande fenomen.
Kaklet var dessutom inte så himla rent upptäckte jag, så det fick sig en rejäl omgång av skrubb.

Garderoben fick sig en uppfräschning av vit färg när vi ändå höll på och dessutom blev köksbordet ombetsat, precis liksom kökets taklampa.

Planen för idag består av 1) badrumsvägg - vända nr 2. 
Köket ska få ny färg i tak och på otapetserade ytor, samt en omtapetsering.

Flyter det på bra, vilket jag innerligt hoppas att det gör, då jag vill att allt är klart innan torsdag då A ska komma och borra och hjälpa mig upp med allt på väggarna, så är det bara "the room" kvar till onsdag, och där är det omtapetsering som är aktuellt. Någon har skarvat så fruktansvärt illa att hela rummet ser buckligt ut! (varför ser man inte sånt när det är grått och regningt ute, utan först när solen lyser på?).


Har i alla fall stärkt mig med en hälsosam frukost till skillnad från igår (yoghurt blandad med en mix av ananas och mangopuré, skivad banan, russin och krossat vetekli. smörgås med makrill. muhahhaa... jag hade näringslära i skolan förra veckan..).

Och nu är det dags att fara iväg med bussen...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits