Danskt lussefirande o födelsedag so far..

Hipp hipp för mig - nu, för 23 år och cirka 3 timmar sedan föddes jag!

Men först;
Gårdagen.

Arla morgon (7) ringer väckarklockan.
Släpar mig ur sängen och gör mig i ordning för att gå.
Lussetåg med norskor, svenskor och en holländska på CVI.
Lussetåget liknade mer ett galet togaparty med älghorn här och var.
Under stora jubel och fniss framförde vi "Sankta Lucia" på knagglig norska (för oss som inte är 'natives'...) och det hela var överstökat på ungefär 3 minuter.

Christinas interpretationsklass var basicly ett genomdrag av alla konsertlåtar för kvällen.
För egen del gick det skitkasst - nytt rum och helt ny akustik, men genrep SKA ju gå dåligt, så jag var inte oroad inför kvällen.

Repade lite "holding out for a hero"-kör och satte koreografin. Galet dumt egentligen att sätta allt samma förmiddag man ska ha föreställning. Men man är väl proffs ;)

Åkte hem, tog med lite grejjer och for iväg till Lou's.
Lagade lite snabb pastamiddag och gjorde oss fina.

Konserten gick över förväntan. Smockfullt med folk och ingen yta att röra sig på, men hysteriskt kul. Är jättejättenöjd med min prestation och känns gött att vara 'tillbaka'.
Fick en hel del komplimanger över min skådespelartalang vilket var ytterst förvånande men värmande, då det är något jag slitit med hårt dessa fyra månaderna. (Tack Halldóra och Ole Rasmus!)

Festen fortsatte och efter tolvslaget fick jag det mest rungande "Happy Birthday" en flicka kan önska sig. Det är verkligen inte varje dag uppåt hundra personer sjunger för en! Tack som fan.

Sen vill jag även säga TACK till hela underbara Akademin för att ni är så jävla bra, och framför allt till mitt underbara Sapphire Team, mina isländskor, mina underbara Ruby's och hela staben på CVI för att ni har givit mig en experience of a lifetime.

Nu ska jag dock ägna mig åt att fira födelsedag.
Puss


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits