Superskön söndagsavkoppling.

Vilken underbar söndag!

Det var väldigt längesedan jag hade en sånhär mysig söndag.

Mötte upp med E vid 15-snåret och spanade in hans lägenhet, mkt trevlig, men tråkigt att det bara är temporärt boende. Knatade därpå bort till M för att skutta vidare till Marilyn video - bråka om vilken rulle vi skulle se, och tillslut, mot min vilja, välja "Scary Movie 4".
Jag slapp i alla fall Adam Sandler och Jim Carrey tack och lov.

Vår trio handlade lite mat till hela gänget inför kvällen. Notan hamnade på X antal hundralappar, men det hela räckte ju å andra sidan till en frossarfest inte av dess like.

Väl tillbaka i M's mysiga lägenhet, tog vi oss an chipspåsen och att skapa aftonens dessert innan övriga gänget skulle komma.
Jordgubb och hallonpaj.
M gjorde ifs hela jobbet, såmedans jag och E satt och nördade oss framför datorn och kollade på massa house och breakingklipp.

När resten av gänget började droppa in blev det fart på matlagningen, och hemmagjord pizza med mängder goda tillbehör och fantastiskt god tomatsås i botten (bra jobbat G!) var mer ett faktum än en hungrig mages dröm.
G's tomatsås. mozzarella, färsk tomat, rostade pinjenötter och champinjoner utgjorde toppingen på min pizzadeg.
Helt fantastiskt vad många det får plats att knö i en liten kokvrå/hall ändå!

Scary Movie 4 var väl inget jag direkt hoppade i taket av, även om den hade sina ljusglimtar (bl.a. Michael Jackson-grejen). Skitsamma. I gott sällskap var den värd varenda trevlig sekund.

I vilket fall som helst så blev det kväll alldeles för tidigt.
Hade gärna dragit ut på det sega goda snacket när alla är mätta och trötta...
Men skola imorgon kräver sina uppoffringar, så vi hjälpte M plocka undan det värsta, sen följde jag E hem, och blev lyxigt nog upphämtad och skjutsad hela vägen hit. Hallelujah!


Kommentarer:
Postat av: Emilerica

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits