Allt eller Inget.

Tur och framgång i livet verkar komma i vågor.
Inga små söta veck på havet heller - utan sånadär riktiga mastodontvågor.

Vad jag menar är att allt gott verkar ju komma till en samtidigt - så till den grad att man inte kan hantera det. All of a sudden så står man med tre jobberbjudanden, flera telefonsamtal med frågor om planer närmaste tiden och charmörer som ska uppvakta från alla håll och kanter.
Sen börjar dilemmat - vad ska man välja för att inte ångra sig sedan?

Där står man och trampar och kan inte riktigt bestämma sig för varken jobb, kalaserbjudande eller charmigaste pojk, och råkar låta det gå bara en dag för mycket.

Helt
plötsligt så har platserna på jobben blivit tillsatta av andra, festplanerna har blivit inställda eller flyttade till annan dag när du inte kan, och pojkarna har hittat andra flickor.


Troligtvis är det ens egna energier som skapar dessa vågor. Lyckas man nån gång gå på plus så växer ju energin, och på så vis drar man till sig mer positivt - men många pluspoler ihop kan ju inte ge ett gott resultat, så tillslut spricker bubblan och kvar finns ingen energi alls.
Den låga perioden gör att du verkar uppgiven och ointressant, och självklart orkar andra individer inte föda sig på din ickeexisterande energi.
(Jag tror stenhårt på att man tar/ger energier - det är inte för inte som skratt är så ofantligt smittande)


Ja
, så tror jag.
Tills jag filosoferat fram nån annan mer trolig teori.

Kommentarer:
Postat av: Addi

Jag är den charmigaste pojken iaf, det kan du ju bestämma dig för iaf ;P

2006-03-14 @ 23:34:17

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits