Onsdag-Torsdag, och lite in på fredag...

Sköna dagar nu det senaste.
Onsdag förmiddag lyckades T att ta tag i min krage och få med mig till Vallhalla för att träna lite nu innan skolan och sommarkurserna börjar.
Av ren och pur uttråkning så pallar jag aldrig att simma längder, så efter några meter gav jag upp och  förflyttade mig till den för varma barnbassängen med järnstång, som även fungerar perfekt som balett-barre, och tränade lite balett i vattnet.
Joinades senare in av T och tränade vidare på våra övningar. Måste sett nåt fruktansvärt töntigt ut.
Wah. Det bjuder jag på.

Vad som dock fascinerar mig är alla dessa personligheter man stöter på i badhus.
Ungar som helt utan respekt bara styr sina frigolit-flyt-plattor rakt in i en, småbarn som dyker fram och tillbaka ner under vattnet nån halvmeter ifrån en, när de SER att man står och svingar benen fram och tillbaka, och fullt påklädda invandrartanter som promenerar fram och tillbaka i rehabsyfte, som dock VÄGRAR blankt att gå någonstans där vi inte stod. Jösse.
Träffade även på en jättesöt unge som totalt lyfte min dag. En liten plaskig bäbis. Sööt!

Kom in på jobbet en halvtimme senare än tänkt, vilket dock var okej med hovet.
Skuttade runt bland mina gäster, och hade en i största allmänhet seg kväll.

Dagens äventyr var ungefär likadana, fast utan simningen, som fick ersättas med tvätt av arbetsskjortor, vilket det var kris med.
Började leka med tanken på att sticka upp till storstan nästa helg, då jag råkar vara ledig. Allt för att få leka med fröken J igen.
Herr D flyttar ju till Oslo i dagarna, och fröken C ersätter honom i Stockholm.
Jösse så alla flyttar.

Själv stannar jag bänkad, åtminstone till juni.
Fast flyter allt på som det ska så flyttar jag iaf en bit bort snart ....


Ah well.
Man ska inte säga hej, förrns man faktiskt är över bäcken med båda fötterna stadigt i marken.

Godnatt!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits