I should tell you...

RENT

Har försökt en stund nu att sätta ord på mina tankar och känslor kring filmen Rent (musikal), men inte riktigt lyckats.
Tror inte jag smält filmen riktigt än. Känner mig fortfarande ömsom tom, upprymd, förvirrad och ställd mot en vägg. Berörde gjorde den i vart fall, både mig, och de flesta andra tårögda i publiken runtom mig.

NU
, har jag förstått RENT-hysterin.





Five hundred twenty-five thousand six hundred minutes.
Five hundred twenty-five thousand moments so dear.
Five hundred twenty-five thousand six hundred minutes.
How do you measure, measure a year?

In daylights, in sunsets, in midnights in cups of coffee.
In inches, in miles in laughter in strife.
In five hundred twenty-five thousand six hundred minutes - how do you measure a year in the life?

How about love? How about love? How about love?
Measure in love... seasons of love.





Återkommer kanske med nåt vettigt att säga om filmen lite längre fram. Kanske.

Kommentarer:
Postat av: kajsa

hej hej!
vilken sorts dans dansar du??
jag dansar showdance. vill oxå ha ett par sånna skor. hur visst du vilken sida jag hade??
visst e dammsugare gott??
//Kajsa

Postat av: Paulina

ja du kajsa.. balett, jazz, modernt och stepp är det som tar upp det mesta av min danstid, men ger mig gärna in massa andra stilar också.
Trillade in på din sida genom blogg.se's förstasida tror jag.. =)

2006-02-12 @ 04:07:53
URL: http://paulina.blogg.se
Postat av: kajsa

okej :)
jag har oxå dansat jazz o balett , det är ett underbart sätt att uttrycka sej tycker jag!

2006-02-12 @ 20:23:41
URL: http://kajsakarin.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits