CSN - uppdatering. och lite dans.. givetvis.

Gav tillslut upp med att få csn-papprena att stämma.
Inser att jag helt enkelt kommer vara skyldig csn massa pengar i slutet av året, och bittert kommer morra över systemet.
Happ.

Förjävla illa, rent ut sagt, att man som duktig student ska straffas då man försöker tjäna in en slant att leva på. Okej att jag förstår att csn inte vill att folk skriver in sig på kurser, pluggar litegrann, jobbar bra mycket mer, och sen bara tentar av - allt för att dra ut så mkt pengar ...
MEN .. vi som går i skolan 9 - 17 dag under veckorna, har en skolavgift att betala (som vi helst undviker att låna ner oss helt i helskotta för att kunna betala ..)  och dessutom försöker göra så många timmar som möjligt i veckan för att ha en liten fickpeng att leva på...  är det schysst?

(Konstaterande: inte konstigt att folk jobbar svart...)

Nåja. Jag är inte först, och garanterat inte heller sist om att gnälla.
Tror garanterat att det finns anledningar till att folk som pluggar teoretiskt också ska ha rätt att jobba massor och få studiemedel - jag kan bara inte se anledningarna på samma sätt då jag inte utsatt mig för denna situation. Själv tycker jag det mest låter som att vanliga studenter har sittningar och festar i tid och otid.


Utöver det så har jag varit på två sjukt roliga dansklasser idag.
House & HipHop.
Två helt sjukt främmande stilar för mig.

Hjärnan brutalt övermatad med information ungefär en halvtimme in på första passet.
Gick sisådär, men misstänker att det kommer bli bättre allteftersom man får in stilen i kroppen - har ju en tendens att vara så med det mesta.

Kul är också att vi antagligen kommer få inlagt lite pardans på schemat - gäller ju att vara så mångsidig som möjligt, så lite cha-cha-basics är nog bra att behärska, och likaså bör man nog kunna veta hur en bra frame ska hållas. Me be mucho excited. Inte helt onödigt att jag beställde klackar måttade efter mig i somras.

Imorgon är det upp och repa ytterligare lite mer monolog och sånger.
Därmed även sovdags för ikväll.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits