Kyrkoval 2005

    Jag hade tänkt att skriva en lång, utförlig blogg om politiska åsikter idag. Valsedlar från Sverigedemokraterna hade nämligen trillat ner i min brevlåda sent igårkväll.
Kan ju nämna att kyrkovalet egentligen inte rör mig i ryggen då jag aldrig haft något med svenska kyrkan att göra, och för den delen gärna ser att det förblir så - men av ren nyfikenhet började jag bläddra.

    Jag hittade en sanning utan dess likhet:
Som svar på påståendet "Sverigedemokraterna är högerextrema" möttes man av följande text. Jag har  F-markerat det som för mig var en eye-opener och antagligen extremt medvetet skriven mening.
      
             "...Det är knappast någon klassisk högerpolitik. Den som letar efter
             extremism i vårt program får leta länge.

            Vi säger sånt som vanligt folk tycker. Det är inte extremism."


    Fine, ni säger sånt som folk tycker - men ni tänker helt andra saker? Politik i ett nötskal!
Säg det folk vill höra, bli vald, SEN visa din verkliga sida. Yeehaw - the system works.
Assholes.



    Utöver detta så har jag tvättat och jobbat i helgen, så det har varit lugn bananas.
Nu ska jag göra det som blev anledningen till en icke så utförlig blogg - gå och städa lite innan Elin å Gustav kommer hit - såhär kan det ju bara inte se ut!




                                                Ey Paco!  Vad tänker du på?
 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits