Kusin, Kharmen och Kycklingmiddag.

    Helgen.

    Fredag
- skola som vanligt - därefter språngmarsch till kusinen som var på besök hemma i Göteborg. Stannade och fikade en stund, behövdes för att ta igen den tid vi inte setts. (Vill inte ens tänka på hur länge det var!)
Gick därpå hem och duschade och skulle göra mig iordning för att åka in till Valand och se Kristian's Living The Dream spela. Dock kom det över mig nån konstig illamåendekänsla, så jag konstaterade att det inte hade varit vist att åka. Därmed gick jag och la mig nästan oförskämt tidigt.

    Vaknade vid åttasnåret på lördagmorgon och knatade upp ur sängen och käkade frukost. Fick för mig att jag hade tid att göra en rulltårta innan jag åkte in till stan, så det blev det också.
   
    Några minuter före elva träffades ungefär hälften av alla elever från skolan utanför Stadsteatern. Första publikrepet av Kharmen stod på agendan.
Kan inte påstå att det var det bästa jag sett, men å andra sidan är det två veckor kvar till premiär och det är GOTT om tid att hinna ändra både det ena och det andra, finslipa på saker som inte är tighta och sätta tekniska detaljer.
Tror det kommer bli kalasbra när de kört in sig ett tag.  DOCK, kan jag inte säga att handlingen höll mig fast speciellt mycket. Men Kharmen som Carmen, handlingen blir ju alltid mer eller mindre samma.

                                                                                                                                        


    Träffade Maria för en snabbfika efter hennes jobb och sen promenerade hon med mig bort till jobbet. Ganska lagom afton på jobbet.

    Hushållssyslor är det som brukar krydda mina söndagar - så även denna.
Har nyligen lagat smarrig mat iaf. 
Blodgrape & honungsmarinerad kyckling med ugnsbakta rotfrukter och hemmagjord Mango Chutney.
Perfekt söndagsmiddag och god matlåda till imorgon.




                                             "Should I go? Should I stay? I'm in control either way..."
      
                                       

Kommentarer:
Postat av: Theokarine

A very interesting read, I hope you will be adding more soon. Will be passing this onto all my friends.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits