Dansfusk, Djungeltelegraf och Dokusåpakväll.

    Försov mig imorse för att jag inte kunde sluta läsa igårkväll. Tror inte jag la ner min bok förrän klockan var efter tolv. Dumt. Men så blir det när man råkar fastna på msn för länge.
      Inte nog med att jag var tvungen att ta en buss senare så hade det givetvis varit någon olycka mitt i brunnsparken, så där stod man fast ett tag med.
Kul att storma in på skolan fem i nio när man skulle varit där halv. Då känner man sig förberedd inför en balettklass. Not.
Skulle ju inte vara med att dansa idag heller egentligen, men kan inte låta bli - blir helt knäckt av att bara sitta och titta på. Gick väl skapligt på dansklasserna - man rör ju sig inte direkt helt obehindrat för tillfället.
I övrigt helt okej skoldag.

    Tog en fika med Kitty efter skolan. Skönt att snacka lite skit, skvallra och få lite mat i magen.

    Handlade lite på ICA på hemvägen. Frukt, frukt, frukt och åter frukt.
Fruktsallad blev det hemma - tillverkades under Floor Fillers gång, och avnjöts i takt med Idol.

    Floor Filler - för dagen ruskigt mediokert program, men å andra sidan ungefär vad jag hade väntat mig.
Härligt att ha ögongodis som herr Rydman att titta på i alla fall.
Morgondagen ska dock visa Göteborgs uttagning, förhoppningsvis är det bättre kvalitet, och så får man kanske se några man känner i rutan. Att det är kul kan man inte förneka.

    Idol. Första omgången av publikröstningar. Recension följer nedan:

       Karin - fel låtval, snygg röst i övrigt.

       Jens -  Flickidol. Tror han kammar hem många röster hos trettonåringarna.  Sockersöt
                    med utvecklingsbar röst.

       Cindy - Kvällens primadonna. För mig ett säkert kort vidare till finalen. Vacker röst, underbart låtval och
                      ett självförtroende som räcker för flera.

       Eddie - Nej. Falsksång hör hemma i auditionfasen - inte i programmet.

       Sarah - Bra framträdande men inget som etsat sig fast på min näthinna eller i min hjärna.

       Jonah - Jag smälter.
                      Om Jonah bara öppnar sina ögon och bjuder in oss kommer han möjligen
                       vara så nära ofelbar det går. Underbart.



                                                                              " ¡ Si ! "


Kommentarer:
Postat av: Idarbeatrice

Interesting. No more comment :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits