Dansförbud, trötta stämband och huvudvärk.

    Har haft en alldeles strålande dag. Eller inte.

    Besöket hos naprapaten innehöll lite stretch, massage och elstötsbehandling (som säkert har nåt flashigt namn egentligen..) och resulterade i ett dansförbud för resten av veckan. Tack och lov med undantag för stepp och de mjukare övningarna i baletten.  Jag är tvärt förbjuden att tänja på mitt högerben, vilket innebär att jag kommer bli stel som en planka, men hellre det än att sträcka till det ännu värre så det brister rejält vilket skulle innebära en 6-8 veckors vila... (hemska tanke!)
Hoppa får jag inte heller göra, och inga explosiva rörelser.

    Sagt och gjort så är jag en lydig flicka, så jag har suttit på min ända utanför danssalarna hela dagen.

    Körsång är dock inget som påverkas speciellt av sträckningar, så där kunde jag i alla fall medverka.
Har upptäckt att jag slarvar mkt med tekniken under körpassen. Måste bli bättre på det där.
Mitt från ingenstans dök dessutom en extrem nack-och-huvudspänninsvärk upp - tror att det kan bero på att de spänningar som suttit i benet släppt - då blir man gärna lite illamående ibland.

    bussen hem kom jag på att jag skulle ha min första sånglektion med sångpedagog Andrea ikväll så när jag kommit hem var det mest att äta, plocka ner lite noter och sen åka ner till kulturskolan.
Sånglektionen gick väl inte speciellt  bra och mina stämband tröttades ut fort. Har inte sjungit såhär illa på länge.

    Hälsade på Kristina på jobbet. Det var kul att se henne igen, har inte träffats på mååången och lååången tid.  Hemkommen nyss och kände för att "blogga av mig" ....that's it.



                                                                                    I got life....!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits