Funderingar över förändring...

Tja

Har haft en skön helg som inom loppet av sisådär 45 minuter är över.
Söndagen har passerat med mycket slöande (och gud så skönt det är att slöa) och lite livsfilosoferande.

Har suttit och tänkt tillbaka på mitt liv - förändringen som skett sedan ettan på gymnasiet fram till nu. Trots att jag är samma person är det fascinerande hur jag har omvärderat många saker i livet.
Många saker är sig lika - exempelvis min besatthet att driva igång diverse projekt - ni som känner mig vet mer än väl vad jag snackar om - inte minst mina nuvarande klasskamrater.

I mitt liv har jag gått igenom flertalet olika stilar.. har varit tjejen med rastaflätor och bobmarley-klädsel, rockerbruden med nitar, kajal och kolsvart hår, samt bohemflickan med kläder från H&M's barnavdelning. You name it.
Gemensamt för alla dessa stilar har väl varit min inställning till det som varit mainstream. "Usch och fyy" då alltså.  (Fast egentligen var det väl mest mainstreamfolkets attityder jag gjorde revolt mot - alla var så besatta av att se likadana ut och att hela tiden bete sig så j-a korrekt. Känns som om det kanske var det som störde mig? För sånt kan jag fortfarande irritera mig på i min stillhet.)

Idag är jag väl mer eller mindre mainstream. Jag lyssnar förutom på hårdrock, ska och andra sköna kvarlevor från mina tidigare "stilar" på mainstream och radiopop. Dessutom tycker jag om en hel del av det.
När jag går ut och dansar på krogen tycker jag det är störtskönt med lite schlagerallsång, likagärna som jag "skakar rumpa" (hahahahah) till Beyoncé's senaste.
Dock blir jag nog lika lycklig av att på morgonen kunna sätta på lite Tchaikovsky i min mp3spelare eller på kvällen somna in till lite Evergrey. Vad mer kan begäras i livet?

I alla fall undrar jag varifrån denna förändring kommit. När i mitt liv började jag klä mig "vuxet" (undantaget är givetvis mina nyinköpta knallgröna regnstövlar med vit snörning som är så ruskigt coola)?
Häromsistens så köpte jag till och med en KLÄNNING! Jag som är den "eviga" byx/jeans-tjejen.
Börjar tro att det kom någon gång i trean på gymnasiet - nån gång i slutet... och förändringen drog sig fram till nu... och är väl antagligen fortfarande pågående...
..vilket får mig att tänka på:

KOMMER JAG ATT KLÄ MIG TANTIGT OM NÅGRA ÅR!?!?!?!?
ve och fasa för den tanken.

Måste dessutom få spy lite galla över en sk. journalist som förpestar mitt sinne. Nämner inga namn, äckelmagade bör blunda för raden nedanför;
*spyyy*

så,  där var det klart.


Nu ska jag sova för aftonen. Kanske drömma om någon vacker människa som behagar mina sinnen.
Don't let the bedbugs bite you, som det så flott heter.
Natt.


Kommentarer:
Postat av: Pontus

Keep writing hun... keep writing...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits