En sekunds lycka...

    Databeroende som jag har blivit sitter jag numera mest konstant framför datorn när jag inte har viktigare saker att ta tag i (tv? vad är det?).

    I vilket fall som helst så är jag konstant uppkopplad mot MSN, och som de flesta vet så kommer det ju upp en ny, fantastisk ruta varje gång man får ett nytt mail.

    YIPPIE!  skriker min insnöade hjärna.
Kanske kommer det ett kul mail från gamla vänner i Italien eller från nån söt vän som man inte sett på länge.. vem vet?

    IBLAND (ytterst sällan) så är det ett sånt där gulligt mail,
MEN
(det finns alltid ett "men")
chansen att det är nåt mail från nån förbannad maillista man av en ren händelse råkat gå med i, är såå mycket större.
Så var den sekundens lycka över... mail. pffft.
¨

  ...   Inte för att det är skräppost, men trots allt är det ju oönskad post.
Det är ju post för massorna - inget man sätter sig och skriver en lång och gosig reply på.

    Jag propagerar härmed för mindre kedjebrev, mindre reklam från idiotiska företag, MER undersökningar från Cint (sånt är kul...) och mycket mer kärleksfulla och knäppa julmail från vänner, bekanta och arbetskollegor.




Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits