Tisdagstrevnad och Makeupmodell...

    Kaos! var det som regerade min första vakna timme idag. Trots att jag var rätt pigg när väckarklockan ringde lyckades jag gosa ner mig i kudden och somna om. Typiskt.
Hysterin när man vaknar och inte har en suck om vad klockan är (alarmklockan står så jag inte kan se den - stressande faktor när man ska somna..) är otrolig. Panikslaget sträcker jag mig efter mobilen och inser att jag har två minuter tills bussen jag planerat att ta ska gå. Jag inser kvickt att jag inte är supermannen. Får bli bussen en kvart senare - måste begränsa mitt taxiåkande - nu är jag student igen. (Jag älskar somrarna - har jag sagt det? Då lever jag flott...)

    Lyckas efter förvirring med hopplock av kläder, försök till uppsättning av hårknut  till baletten och en yalla och macka på språngmarsch till bussen, hinna med denna endast sjutton minuter efter skutt ur sängen.
Måste vara nytt kvinnligt rekord. (Å andra sidan borde jag nog få avdrag för hur jag såg ut - kan inte varit en vänlig syn på morgonen).

    Balett och stepp på skolan, för att sedan knata iväg därifrån och missa kören, all for higher causes.

    Eftermiddagen löpte desto mer intressant. Satt som make up-modell för någon form av workshop hos Wella. Superkul. Fick först en "ansiktsskulptering" - dvs. försköning av den man egentligen är... haha.
Fick ett och annat nyttigt tips där i alla fall - inte varje dag man ser proffs jobba.
Därefter kom den intressanta biten -haut couture sminkningen!



    Resultatet, som tyvärr inte framgår så bra av det bifogade webcamfotot (min digitalkamera har dött.) bestod av en grund som fick mig att se ut som om jag var gjord av porslin. Lite mer rosa och lätt blänkande.
På detta lades det en turquoise-blå samt ljusblå skugga under ögat som fick "falla" lite neråt, samt blått glitter. Lösögonfransar på undre franskanten och lite rosa kinder och knallrosa, glänsande läppar fick jag också.
Dockan Geisha möter Clockwork Orange.

     Helt suverän upplevelse var det i alla fall och det gör jag gärna om.
Allt detta för att jag vägrade klippa av längd från mitt hår...


      Aftonen har förflutit i sångpluggandet och titta-på-so-you-think-you-can-dance?: andets tecken (jag har hittat nåt på tv jag tycker är kul !! förutom vänner!! ).
Nu ska jag sova. Annars lär jag väl försova mig imorgon också...


                  

                         Tänk om jag hade tagit illa upp av de blickar jag fick...
                                                                    Då hade mitt liv blivit jobbigt.
 
(  Bör kanske nämnas att jag promenerade hem på stan  i min HC-sminkning,
ör att kunna fota med webcamen hemma...  )

Kommentarer:
Postat av: Pontus

fin du bleeeeeeev :D


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits