sleepwalker?

har haft en tung skoldag idag. inte så mkt pga skolan, men pga allt runtomkring.
men för att börja från början så gjorde jag ett spännande konstaterande vid uppvaknandet.
min sänglampa som jag har över huvudet var tänd.
är helt säker på att jag slog av lampan igårkväll (om jag inte blivit helt förvirrad och minns fel?) och trots det så lös den på max när jag tillslut orkade slå upp ögonen.
detta får mig att lura på om jag varit uppe och gått i sömnen? (jag når alltså inte switchknappen med bara en utsträckt arm eller så.)

klippt från wikipedia:

"Somnambulists (those who sleepwalk) are not exactly unconscious during their sleepwalking episodes, but are not conscious of their actions on a level where memory of the sleepwalking episode can be recalled. Because of this, unless the sleepwalker is discovered by someone else, the sleep disorder can go unnoticed. Sleepwalking is more commonly experienced in people with high levels of stress, anxiety or psychological factors, and in people with genetic factors (family history), or sometimes a combination of both."


Hej och hå...  nåja, får börja hålla ett vaksamt öga på om det förändras mer saker från kväll till morgon...


Har spenderat hela eftermiddagen och kvällen med en av de tre bästa som kommit hem till Göteborg över helgen.
Nu börjar vi närma oss ett tjugoårsjubileum som bästisar. Det är inte helt fy skam tycker jag!

<
Imorgon är det fredag och vad jag hoppas kommer bli en spännande föreläsning i skolan!


Tänkte också avsluta med ett vackert citat, men det är så vackert att det faktiskt ska få ett eget inlägg ovan...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits