Orolig i själen.. varför?

Vet inte om det har något med fullmånen (som egentligen väl var fullmåne igår?) att göra, men jag känner mig rastlös och orolig i själen.
Det borde vara precis tvärt om tycker jag.

Det är nu många trådar som varit lösa, börjar knyta ihop säcken. Saker och ting kommer till avslut och än så länge så verkar de flesta pusselbitarna falla på plats.
Har dock en misstanke om att en och annan bit kan ha hamnat bakom soffan och det blir väl mitt nästa uppdrag - att gräva fram dessa delar för att lyckas väva ihop min helhet.

Jag tänker mycket - rastlösheten har den effekten på mig.
Jag tänker på framtiden, istället för nuet. Jättedumt.
Det blir dessutom värre av bristen på fysisk aktivitet - har haft så mycket att göra de senaste dagarna att jag varken fixat att mentalt samla kraft till, eller riktigt kännt motivation till träning - mer än lite avslappningsyoga och stretching.

Det finns dock en fördel med min rastlöshet och mitt tänkande. Jag börjar automatiskt skriva så fort jag blir sånhär. Inget jag tänker dela med mig av, inte just nu i alla fall, men låttexter har det blivit väldigt mycket av senare tiden när jag varit på sånthär humör.

Nåväl.
Har i vilket fall som helst varit duktig idag. Vaknade redan kl 06.55, knatade ner i min pyjamas till tvättstugan och slängde in så mycket tvätt jag vågade i maskinerna. Sen var det bara att knata upp för trappan, dimpa ner i sängen och sova en timme till. Ofantligt skönt - blir nästan som en deluxe-variant av "Snooze"-knappen på väckarklockan!
Vid torktumlings-tajm insåg jag att jag fortfarande inte hade vaknat, då det tog mig nästan en kvart att reagera på att strömbrytaren till torktumlaren inte var tillslagen, och att det därmed inte var så himla konstigt att tumlaren inte riktigt reagerade på mina ihärdiga knapptryckningar...

Efter frukost blev det storstädardag i några timmar. Dammsuga var ju något som VERKLIGEN behövdes. Mycket trevligare att komma hem till en ren lägenhet i alla fall! 
 
Och (numera får man tydligen starta meningar med och!) hem kom jag tillslut ikväll efter ett ytterligare kik på rep på Lorensbergsteatern. Jag kan inte påstå att jag har rätt att säga att jag är stolt över treorna, då jag inte medverkat i inlärningsprocessen, men jag har varit med i kreativitetsarbetet, och enligt mig syns det att de lagt ner sina själar i sitt arbete - och det är ju det som varit min drivkraft och motivation från början!
Så FETT!

Imorgon ska jag träffa mamsen min på lunch! Whii!
Alltid lika mysigt!

Kommentarer:
Postat av: Anonym

http://www.SuperGratis.se/?r=60538

2009-05-24 @ 19:08:42

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits