Back at the Crime Scene...

Det är nu två dagar sedan jag kom tillbaka hem från Köpenhamn.

Det känns lite lättare att vara tillbaka denna gången. Inte för att Köpenhamn och dess folk inte är fantastiska, men för att man faktiskt inte längre tillhör vardagen där.
Jag drar en snabbresumé.

Torsdag morgon.
Kliver ur sängen sinnessjukt tidigt - tack och lov att Ida bor här med mig nu och skulle upp till jobbet samma tid, annars hade jag troligtvis inte kunnat komma upp ur sängen alls. Under mycket pust och frust och gnäll över den ohumana morgontimmen lyckades jag ta mig till tåget som avgick tio minuter sent - inte helt ovanligt.
Resan ner till Danmark gick mycket smärtfritt och vi var nere i princip efter tidtabell.
Hungrig som en varg tog jag mig till Louise's hus där jag hade planerat att spendera min helg.

Självklart råkar vi glömma bort att äta mitt i allt snack och catching up. Gréta, vår kära isländska som redan befunnit sig hos Lou en hel vecka innan min ankomst kommer hem från att ha spenderat natten på annat håll och vi får en till persons historier att uppdateras om.
När allt basic skitsnackande är avklarat tar jag och Gretchen oss in till stan på en liten spontan shoppingtur som dock slutade utan några större inköp.

Kvällen spenderades på Drop Inn tillsammans med några gamla CVI'ers från höstens gamla goa tider och ett GRYMT gig av Kira. Tråkigt nog fick jag också för mig att bli magsjuk innan festen ens hade hunnit börja, så jag gick hem och stack huvudet i toaletten efter andra set:et. Hmpf.


Fredagen
Sov. En stund.
Louise väckte mig och tyckte jag skulle skynda mig - fick chansen att följa med henne till DR-byen och se första mick-övning inför danska melodifestivalen i egenskap av "sångcoach" - problemet var bara att det inte fanns nåt att anmärka på rent sångtekniskt. Låten satt ju där den skulle vid dethär laget och tösabiten min lekte sig fram på scen. Förstår att låtskrivarna måste känna sig stolta!
Kvällen som var planerad att bli en lugn hemmakväll slutade med att jag stack ut med Thomas och hans polare till nån liten mysig bar och tog en drink, och sen tog en taxi för att möta upp med Gréta, Sus, Kristoffer och sen även inne på klubben, Kira. Var ju tydligen nån P3-gala efterfest...
VEGA var väl kanske inte riktigt mitt typ av ställe kan vi konstatera. Jag och Sus gav upp alla överhypade människor och gick och tog en stilla drink och lite skitsnack på en bar i närheten istället. Kristoffer beslöt sig tappert för att stanna kvar och hålla ordning på de två övriga flickorna!

Lördag.
Louises stora dag!
Hoppade ur sängen efter, återigen, några få timmars sömn.
Hjälpte till att röja litegrann i lägenheten och gick och sen och la mig och sov en stund till, tills vår stjärnas familj skulle anlända. Hela tjocka släkten klampade in vid lunchtid och vi satte oss och fikade och firade Lou's lillasyster på sjuttonårsdagen. Härlig tjej dendär!!
Vid tretiden hade jag och Kira sånglektion. Supernice - dendär tjejen har verkligen "gåvan".
På kvällskvisten bar det av för mig och Paya till studion igen, för att live få se hela tv-sändningen.
Kvaliteten på låtarna var väl ganska skiftande men det var väl tre låtar som VERKLIGEN övertygade mig. EN av dessa låtar gick vidare efter folkets gallring... musikalitet kanske inte är gemene-dansk's starka sida?

Söndag.
Knäpp dag. Lång historia.
Kom hem till Göteborg tillslut i alla fall.
Hem till Göteborg och hem till mamsen på middag. Underbart!

Måndag.. igår/idag (beror på hur man ser det.)
Japp.
Har bakat bröd och varit i studio. That's it. Ingen mer nytta än så har jag gjort.
Halleluja.


G'natt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits