En veckas flängande snart till ände..

Ja, en fantastisk vecka är snart till ände.

Min resa började med en tur på bussen upp till Oslo, på vilken jag bakom mig hade en ganska egensinnad kvinna som bestämt hävdade att jag hade något emot att ha henne i sätena bakom mig.
Au contraire så spelade det mig ytterst lite roll att hon låg där utspridd på sätena och halvsov. Dock kunde jag inte sluta titta på en av grabbarna som satt bakom henne. Tro det eller ej, så var det faktiskt itne på grund av hans snygghet, men utav den anledning att han var OFÖRSKÄMT lik en kille jag gick i mellanstadiet med, fast vuxnare version. Dubbelgångare?
Killen var i vartfall norsk, så det var inte samma person.

Väl i Oslo lyckades jag på nåt vänster faktiskt hitta hållplatsen för trikk 17, som låg bra mycket längre bort från centralen än vad man önskat när man blev tvungen att möta Oslo's uppgrävda gator med en drag-trolley som närmaste kompanjon. Tänker inte Oslo stad på våra stackars ryggar som inte vill behöva BÄRA sin tunga packning?

Kom på ett eller annat sätt fram till lägenheten och möts av ett förfestande tjejgäng, precis lagom stort för att fylla ut den inte-enorma lägenhten B, med flera bor i.
Medans tjejerna gjorde sig redo för en afton dedikerad att ragga upp valfri BackstreetBoy efter konserten, så uppdaterades alla senaste nyheter.
Norskorna begav sig på konsert och jag gick och träffade söta Sara som jag pluggade med i höst. Även där blev det lite catching up, och sen var det hem och försöka komma i säng i vettig tid.

Söndag och auditiondag.
Lyckades utan större problem ta mig från start till mål när det kommer till hållplatser, men mer turistig än jag var, när jag skulle hitta från Töyen till Baletthögskolan, det är nog knappt möjligt att vara.
Kanske möjligen med en stor kamera kring halsen...?
Vimsade runt bland hus och smågator, men kom fram tillslut, och insåg då även att det varit mycket lättare att ta bussen till Politihuset och gå därifrån.

Audition började med dansprov. "Lätta dansprovet" och "Svåra dansprovet" lärdes ut. Lätta, var ju sinnessjukt otekniskt, men långt och relativt ologiskt uppbyggt, så det var ju ett helskotta att komma ihåg det. Framför allt när man ställdes inför juryn och skulle köra utan spegel. Det gick ju som det gick, helt okej, med andra ord.
Kul att få köra åtminstone nååågra steg Fosse!!!
"Svåra  dansprovet" som egentligen var lättare än "enkla" var en skön lyrisk/modern snutt, med endel teknik och roliga grejjer. Kändes jätteskönt och organiskt för det mesta! Kul att ÄNTLIGEN få göra splithopp på en audition!
Inför juryn gick det väl också helt okej.

Därefter körde de cut. Hela min grupp blev kvar.

Sångprov. Vet inte vad jag ska tycka.
Slapp i alla fall dansa efteråt igen, vilket var relativt skönt med tanke på att jag hade ett flyg att passa.
I övrigt så måste det ju ha betytt att de har en klar bild av huruvida de vill, eller inte vill ha mig.

Då audition blev klar ganska fort gentemot vad jag räknat med, så hade jag massa tid att döda på flygplatsen.
Fick nöjet att sitta brevid Gudrun Schyman en stund också, innan hon boardade planet till Stockholm. Hur exhalterande det är,  vet jag inte riktigt. Men jag är nöjd att jag åtminstone kände igen hennes nuna! Det är inte varje dag jag skulle kännt igen politiker!

Landade före tid i Kbh efter en skön och sinnessjukt smidig flygresa. Fint att landa på "natten". Har bara gjort det en gång förut. Paya mötte upp och vi gick och tog oss en kaffe på Starbucks innan vi tog metron hem.
Satt och fnissade en stund innan vi gick och la oss.

Upp och hoppa dagen efter kl 05.45. Ohumant tidigt enligt min åsikt.
Tåget kl 07.00 från Köpenhamns Huvudbanegård, och framme i Fredericia kl 09.06. Inte illa.

Kosan (eller taxin) styrde väg mot Danske Musical Akademin.

Utan att gå in på några större detaljer så har veckan i Fredericia varit kanon. Herr Brunetti är en sann inspiration och det finns en otrolig mentorkraft i den mannen. Har hunnit arbeta med låtar som 'take me or leave me', 'aldrig' och 'alto's lament'.
Mina kurskamrater har alla varit fantastiska sångare och det har varit ett privilegium att få se och uppleva deras arbete. Det gör jag gärna igen.

Nu sitter jag på ett tåg till Köbehavn.. Ska till CVI, hälsa på under deras "Open House" och sjunga några minuter för Kira. Det ser jag fram emot! Hon är definitivt en av de säkrare pedagoger jag arbetat med!
Men nu ska jag ta mig för att förbereda lite mer workshop i mitt huvud. Ska bli en spännande och kreativ lördag hoppas jag!


Kommentarer:
Postat av: Anonym

http://www.SuperGratis.se/?r=60538

2009-05-24 @ 19:11:16

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits