Cats - GöteborgsOperan.

M, K och jag fick ett plötsligt infall i vindbyarnas midst att gå och se Cats på Operan förut idag.
Sagt och gjort åkte vi in till stan och hade turen att få enormt bra platser mitt framför scen.

Föreställningen var både upp och ner.
Har aldrig varit någon Cats-fantast, så storyn var jag inte direkt spänd på, men det var kul att se dansarnas tolkning av sina roller.
Akrobaternas insats var stundtals mäkta imponerande - dödslyft till höger och vänster och cirkuskast av nivå högre. Dansarna fick chansen att visa upp sina moderntkunskaper och sin vighet, men även en hel del annat tack vare Gunillas mkt varierade koreografi, men dock lämnade de flesta sånginsatser ett och annat kvar att önska.
I mina öron var dock de största undantagen Evelyn Jons (Grizabella), Hans Josefsson (Profetikus) - vilken bas!!! och Patrik Martinsson (Rum-Tum-Tugger). Den senares rockiga stämma fick mig att må riktigt gott.
Evelyns "Memory" i andra vändan  gick inte av för hackor den heller.

Åter till dansen så saknade jag en 180* passé developé utan massa hjälp av händer... och hela mitt hjärta hade önskat att Bolsjojbalettens Roman inte hade skadat sig på premiären utan stått och gjort Mr Mistoffelees ikväll istället för killen som dansade den rollen... men man kan inte alltid få som man vill. Kanske nån annan gång...

Ananrs mkt trevlig kväll.
Kan tänka mig att göra om!



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits