Extremt puckat...

Stod och putsade lite vinglas på jobbet idag.
Standard.
Vad som inte är riktigt lika standard är att köra upp ett krossat glas i armen.
Suck.
Tur som fan att det var några centimeter till höger om pulsådern, annars hade det inte varit lika roligt.
En nerblodad arbetsskjorta och en insats av arbetskollega tilika scout senare gick jag runt och såg ut som hej-jag-har-just-försökt-att-ta-livet-av-mig, fast med ett jämförelsevis stort leende på läpparna.

Sjukvårdsupplysningen och vår egen FN-soldat på jobbet tyckte inte det kändes allvarligt nog att sy, så jag ska snart ta mig för att tejpa ihop kalaset med lite kirurgtejp.
Skandal för den delen att det inte finns ETT ENDA nattöppet apotek i Göteborg. Vaffan??

Fick åka till akuten efter träningen (som förövrigt gick .. sämre än igår..) för att tigga till mig lite tryckförband, så jag inte blöder ihjäl inatt, och då skulle kirurgen ha in mig och sy å grejjer tyckte han.
De såg ut att ha ganska tråkigt för en gångs skull...
Nåja, ser det förjävligt ut imorgon, får jag väl pinna mig till läkarn och sy - mer än så är det inte.

Är i alla fall jobbledig imorgon, så jag ska ta mig för lite skolarbete och lite annat fix och pill, och sen ska jag försöka träffa herr V innan träningen börjar, för våran sedan länge tillbaka planerade subway-mörlar-date!

Ah well.
Ska bänka mig framför nåt bra avsnitt av so you think you can dance nu.
Kvällsrelax!



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits