Tandlagning, Chachamästare och Lindylektion.

Mitt internet la av!
Helt och hållet!
Bara helt utan anledning?
Whattaf...?

Nu funkar det i alla fall.
Drygt ett dygn senare.


Var hos tandläkarn i torsdags.
Lagade mitt första hål ever.
Tandsköterskan var så söt och frågade om jag ville ha bedövning.
"Vet inte" var det enda svar jag kunde komma på - "gör det ont?"
Självklart kunde ju inte sköterskan svara på det, men hur tusan ska JAG veta då?
Jag har ju aldrig lagat några hål.

Det hela slutade med att hon stack in en spruta som fick mig att prata konstigt resten av aftonen och dessutom smakade beskt.
Själva tandlagandet var ju inte ett dugg obehagligt, med undantag för att det känns som att hela hjärnan skakar inne i skallen när de borrar eller slipar eller vad de gör...

Nu är tanden i alla fall hålfri, men isar som en annan galning. Snudd på brainfreezevarning emellanåt. Dessutom tuggar jag igen käken så fort jag sover bara för att allt inte känns behagligt (formen på tanden är inte som den var förut.. buääh) - vilket resulterar i att jag vaknade i morse med en huvudvärk inte av dess like.
Bra start på dagen....




Ah well.
Ska fortsätta på torsdagens strapatser.
Tog mig i alla fall helt oförmögen att tala normalt hem till lite middag innan jag susade iväg till samba-chachakursen. Kursen i all ära, men det roligaste på aftonen var nog att se the actual pro's som kom efter klassen och skulle träna litegrann.
Fick lite schyssta pointers och tips, vilket uppskattas mer än de själva antagligen tror att det gjorde!


Fredag morgon.
Balett. Inte kul. Det är sällan jag inte tycker baletten är kul, men nån gång ska det väl vara så antar jag.
Jazzen. Knappast rolig den heller. (Börjar någon uppfatta sambandet inte kul att dansa - vs - huvudvärkus extremus?)
Lunch var behagligt, likaså rep inför pop&rocken.
Därpå rännde vi in på vikare G's klass i bugg och lindyhopgrunderna.
Helt plötsligt insåg man vikten av en stark core, när det kommer till pardans.
Genomdräkta och glada halkade vi runt i våran egen svett för att sen avsluta skoldagen.

Tappra och med gott mod stannade några av oss hjältar kvar och jobbade ytterligare lite med koreografi till vår uppsättning av Bernardas Hus. Inte HELT oväntat blev det inte sååå mycket gjort. Men med tips från E och lite egen uppfiningsrikedom satte vi en hel del schyssta kast och lyft! Tjoho.

Aww.
Det var den uppdateringen.
Som vanligt en massa nördigt danssnack.
Men hey! That's me...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits