Cabaret Lorensberg 2006 - "The Show"

Har precis kommit hem från en lång dag.

Skola med häärliga ämnen som balett, jazz, körsång och pardans tog på krafterna.
Pardansen var dock bra mkt roligare än jag väntat mig. Klassisk vals fick bli dagens projekt, samt grundsteg i cha-cha att öva på till nästa fredag.
Ser verkligen fram emot den dag när quickstepen kommer måste jag säga.

Tog efter denna härligt svettfyllda dag en långdusch - när det för en gångs skull var relativt tomt istället för överbefolkat där. Lite fix och pill, lite sångletande och sen gav det av ut på stan för att äta en liten bit mat och sedan bege sig in till Parkan för att kolla på årets upplaga av
Cabaret Lorensberg.

Showen, som enligt mig, nummermässigt överträffade föregående års show med hästlängder hade en hel del godbitar att bjuda på.
Stevie Wonder-medley kan ju inte bli annat än rätt, och inte heller slog Beatles goes musikal fel på något vis.
Sköna "bräksekvenser" som jag kallar dem var det inte ont om i Tainted Love a la Cabaret heller.

"Park-medleyt" var charmigt, men gick nog mer hem hos den ..*host, harkel* medelålders publiken, då de flesa i min ålder endast kände igen de största hitlåtarna (popitopp, det börjar verka kärlek.. osv osv).

De mest utmärkande artisterna i år blev för min del Jesper A:son Ax - svårt att inte lägga märke till en sån stjärna till gammal skolkamrat... vilket dansmedley sedan!
Ulf Nilsson fick våra rockröstslälskande hjärtan mycket tillfredställda - jösse vilken tung och skön röst!
Min bordsgranne smälte direkt...
I flickväg så charmades jag främst av fröken Anna Bucht och lilla söta Elinor Nilsson!
Vill du veta mer om artisterna så kolla hemsidan, eller ännu hellre - se showen.

Nu ska jag unna mig en hurtbulle och en mjuk och skön säng.
Natti!

Kommentarer:
Postat av: Erlendmaria

Your website is extremely interesting


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits