Nedräkning: Now York baby!

Nu  när helgens föreställnigar är över, har myntet äntligen trillat ner: jag är faktiskt på väg till New York om bara... 5 dagar!
Yippie!

Inget är planerat, strukturerat eller för den delen ordnat heller, och likvälförbannat känns det skitkul.
Att herr V kommer ner från Montreal och möter upp gör inte saken sämre - han och C lär ju fara runt som dårar på alla hiphopklasser som hålls i stan!
Hakar nog på dem till viss del, företrädesvis på houseklasserna, men i övrigt så blir det nog mycket jazz, lyrical och balett. Har blivit fullkomligt pepprad från alla håll  med namn på fantastiska pedagoger man helt enkelt inte får missa, så det blir förhoppningsvis en kul och intensiv period.
Det enda jag bittrar mig lite över är det faktum att just den vecka jag väljer att sticka till NYC så är absoluta hiphop förebilden
Luam (märk ironin!!) i Stockholm och ger klasser!

För att återvända till vad som varit så måste jag nämna söndagens supermysiga brunch hos "nordenkollektivet". Uppslutningen var kanske inte direkt enorm, men vi få, egentligen inte alls speciellt morgonpigga pojkar o flicks, hade en underbar förmiddag (um.. klockan 13 är ju tekniskt sett eftermiddag..) med mängder av pannkakor, mackor, yoghurt, bacon & ägg och melon. Riktigt härligt.

Imorgon hoppas vi på att göra favorit i repris, fast den oekonomiska varianten.. Milk & Egg lockade när vi insåg att vi har halv studiedag imorgon förmiddag.
Varför vi inte sover ut förstår jag egentligen inte.. men mysigt med frukostdate med folket ändå!

Kom nyss hem från skolan. Tänkte jag skulle tagit en hobbykurs i Yoga. Tråkigt bara att yogan var inställd.
Satt istället och mumsade i mig min pizza tillsammans med E, i sällskap av massa goa ettor.
Istället för att göra nåt vett alls (som att till exempel stretcha eller koreografera) så damp jag ner i massagestolarna och blev knådad en bra stund medan E satt och berättade om alla intryck från årets BOTY. Coolish.
Nästan så jag önskar jag inte vore så klen så jag också kunde vara lika cool som alla häftiga bboys och bgirls. Dock är jag rätt nöjd med mina fina balettfossingar...



Kommentarer:
Postat av: Fredgbg

New York! Vad är Egg&Milk om man jämför med NYC?
Avundsjuuuuuuuuuuuk...

Postat av: Paulina

Muhahah.. jag hade garanterat varit avundsjuk på mig själv också om jag inte satt i min egen sits. Bah! En dag närmare!

2006-10-24 @ 20:26:28
URL: http://paulina.blogg.se
Postat av: Eivindruth

Great website and thanks for sharing. If you ever need to exchange links please contact me.

2009-08-05 @ 10:27:30
URL: http://eivindruth.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits