10 minuter kvar...

Tio minuter.
Så mycket är det kvar av denna helgen när jag nu börjar skriva på dagens blogg.

Tog tåklass i fredags för första gången på evigheter.
Enormt kul, och lite lagom smärtsamt i ovana fötter. Fegheten har fått ta överhand en hel del också iom ovanan att stå på tå. Helt plötsligt blev piquet-pirouetter jätteläskigt. Haha.
Nåja. Ge mig nåt pass till så går det över.
Åkte hem och däckade i soffan.

Lördag började jag jobba kl 11. Insåg även att mitt smink inte låg i min handväska när jag skulle krigsmåla mig för dagen. Tack och lov är inte alla mina arbetskollegor lika hysteriskt pepparkaksbruna som A.S. så jag kunde låna ihop smink så man slapp se helt nyvaken ut i alla fall.
Såg fröken A.J. första gången på evigheter också. Börjar synas på henne att det är bebis på G. Bebisar, för att vara noggrann. Sååå kul. Hon är såå fin med sin lilla mage.

Sexton timmar senare satt jag i receptionen och svor över att jag inte fick tag på en taxi hem.
Tillslut var det en stackars sate som förbarmade sig över mig och tog min körning.
Halleluja.

Idag vaknade jag av E's sms. Tråkmånsen ställde in våran filmkväll.
Dock var det lika bra att inte tjura utan istället ta tjuren vid hornen och pilla med de enorma mängder av saker-jag-borde-göra-men-bara-inte-orkar.
Har därmed gjort i alla fall några av dem.

Imorrn (eller just nu är det idag) är det jazzklass, skulle ha Julian, men ryktet går att han inte kommer och att vi däför ska ha Roman, vilket skulle betyda att han i sådant fall är frisk och danskapabel efter sin skada igen, och det hade ju onekligen varit kul....
Varför en balettdansör dock skulle undervisa i jazz är ett annat frågetecken. Ska bli spännande i alla fall.

Efter skoldagen är det dags att knata bort till herr hyresvärd och skriva på kontrakt och ställa ytterligare en miljard frågor (så jobbigt att upptäcka småsaker sådär lite försent..).
Skola, sånglektion 17.50.. och SEN får jag gå hem och.. laga mat! Tjoho.

Ska försöka ge mig på lite hångel med John Blund nu.


Kommentarer:
Postat av: jesper m.

du har fullt upp, ju...
självklart ska jag se till att hålla P uppdaterad om när jag dyker upp i Götet.

sov gott..


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits