Snart är det slut...

...snart har ännu ett år på skolan gått.

Sitter
här och är lite mitt-i-natten-nostalgisk.
Inser att för nästan exakt ett år sedan sparkades treorna ut under massa tjo och tjimm, med påföljande tårfylld avslutning, på torsdag är det vi som ska sparka ut våra treor, och på fredag vinkar de adjö till det trygga livet av skolans fyra väggar.

Inser
i och med detta också att nästa år är det jag som står där och snörvlar, kramas med mina klasskamrater och troligtivs tar ett stort steg in i en jävulskt oviss framtid.
Skrämmande på ett sätt. Känns som att man har så mycket kvar att lära, så mycket mer att ta till sig, och så otroligt kort tid att göra det på.
Var flög dessa två åren förbi? Nog för att jag tagit till mig massor, vilket jag har fantastiska pedagoger att tacka för, men det känns ändå som man borde hunnit mer på två år - eller?

Borde sova egentligen.
Har redovisning tidigt imorgon, men på nåt vis kan jag inte förmå mig att göra mig klar för natten och bara sova. Nåt som inte vill ge mig det lugnet.

Jobbigt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits