Robbie Williams @ Ullevi.

I have been entertained.

Som bekant efter de senaste dagarnas hysteri av Robbie-musik i alla centrums butiker så intog just självaste "mannen, myten, legenden" Ullevi igår.

Efter stencoola Basement Jaxx som förband lät Robbie sig väl vänta på att dyka upp på scen - men vilket pang det blev när han dök upp!

Orkar inte ens räkna upp låtlistan då den finns i vartenda dagstidning som har någon anknytning till Göteborg, så istället raddar jag upp mina faves under kvällen:

Feel
- måste varit originalbiten av konsertens starkaste låt. Snudd på att man fick tårar i ögonen.

Come undone
- detta är en låt som inte går att misslyckas med.

Strong - aningens för mycket publikfrieri att begära allsång och dessutom låta texten rulla på skärmarna, men men.. i övrigt får man medge att det både lät bra, och fick mig och resten av ullevi att skråla med för full hals (ska det nämnas att jag är hes som en gnu idag?)

Let me entertain you - första extranumret. Mig stör det inte alls speciellt mycket att det inte blev nåt bungyjump - bara att höra denna låt live gjorde att jag och hela mitt sällskap stod och röjde loss och verkligen kände oss underhållna! TRYCK! Både från scen, och mot scen!

Angels - denna låt var kanske egentligen inte så fantastisk i framförandet - det var trots allt publiken som sjöng största delen av det. Trots det är jag SÅ glad att den finns med på setlisten och att jag fick höra Robbie göra den live.


I övrigt lämnade fotbollsfantatikern mycket i publikens händer - det är en publikcharmör av rang och han lyckades nog ge många en helkväll. Trots det så tycker jag personligen att publiken inte alls var så bra som det sägs - det kan nog bero på den enorma spridning av typer som infann sig.
Allt från småkids till farfar och farmor syntes till, och det var långt ifrån alla som kunde sjunga med mer än i nån enstaka refräng.

Sedan måste jag påpeka att det borde införas längdfållor .. haha.
Jag tror jag skymtade herr Williams själv cirkus 5-6 gånger under konserten. Tack Ullevi för big screen!

Hade jag haft möjlighet att göra om det så hade jag absolut sett till att stå och köa några timmar tidigare.

Idag tänkte jag att jag ska tjuvkolla lite från jobbet - förhoppningsvis har vi inte hysteriskt mycket att göra under konserttimmarna!


/P.


Kommentarer:
Postat av: Pontus

Han var grym. Det var inget publikfrieri alls att köra strong på skärmarna. Bara roligt, eftersom fucking svensk publik aldirg lär sig texterna som i resten av världen.
Let me entertain you och Angels är de största låtar han nånsin gjort eller kommer göra. Går ej att överträffa.
Me and my shadow är outstanding.

P

Postat av: Paulina

Måste hålla med om att me and my shadow var outstanding. Förstår inte alls vad recensenterna gnäller över!

2006-07-03 @ 05:33:44
URL: http://paulina.blogg.se
Postat av: Tormodirmelin

NICE AND WONDERFUL SITE

2009-06-09 @ 09:00:32
URL: http://tormodirmelin.3steps.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits