me (hjärta) snökaos.

    Åååååh, snön föll, som Peter Jöback sjunger  i sin juldänga från några år sedan.
Precis som sist jag skrev när snön singlade ner så har jag idag också blivit så superpeppad av "snökaoset" här i Göteborg.

    Tog mig dubbelt så lång tid att komma hem från skolan - men smart som man är så följer man vädret på tv4, och inser att det är lika bra att rusta sig för många minusgrader och ännu fler snöflingor.
Tänkt och utfört, klädde jag imorse alltså på mig som Michelingumma Extraordinaire. 
Två par trikåer, benvärmare, jeans, linne, två tröjor, min nya läckra vinterjacka, halsduk, keps (snö i ögonen är inte okej), mössa, vantar och mammas klockrena moonboots - från den gamla goda tiden.  (Fatta glädjen åt att upptäcka såna juveler i garderoben!?)
Den som säger att vinter är pest, bör tänka om - jag tror på att man bör leva efter det härliga talesättet "man ska klä sig efter väder".
Fram för fler leende Michelinmänniskor - och bort med alla blåfrusna, huttrande och griniga stackare på spårvagnshållplatserna (25 minuters väntan KOMMER INTE att bli trevligt om man bara bär jeans, en höstjacka och handskar.).


    Kollade på lite konståkning på tv nyss - skönt att upptäcka att man fortfarande kan skilja på en flip, lutz och toeloop i alla fall - mina år på isen var uppenbarligen inte helt fögäves - lite konståkningsterminologi måste väl fortfarande räknas till allmänbildning? Hmm?
Trist att Herr Berntsson satte sig på ändan bara - tycker i övrigt att hans program funkade - mycket "dötid" som vanligt hos de svenska åkarna (det är här man ska börja skylla på koreograferna) men i övrigt ett humoristiskt program.
Storfavoriten kommer är dock, och kommer nog alltid vara Evgeni Pluschenko. Vilken karisma, vilken teknik och vilken energi - jag lyckas inte slita blicken från honom när han väl börjat åka. Det är sådan man själv önskar att man var - att man utan synlig ansträngning kunde trollbinda en hel publik.


    Nya Floor Filler är på gång i nästa, eller näst-nästa vecka, inte helt säker. Har iaf fått höra lite insider info idag - sånt är alltid kul. Jag är ju människan som varken kan, eller vill hålla mig borta från spoilers - ju mer man vet i förtid desto roligare.  Vet for a fact att det i princip varit löjligt lite sökanden i år - man undrar då varför? Det kan inte vara för att svenska dansare som satsar på en proffessionell karriär inte vill framställas som intrikata dokusåpakändisar?

    Tröttnar inte folk på dokusåpor för den delen? Personligen har nog mitt inre gjort revolt och jag tittar nu hellre på snälla, töntiga och totalt förutsägbara serier som Gilmore Girls, eller till och med 7th Heaven, för att jag inte orkar med allt löjligt drama i tv.

    Måste dessutom påpeka att jag idag har lämnat in mitt första teoriarbete på några år. En sammanfattning av Stanislavskijs metoder. Har ju läst mer inspirerande ord än originaltexten vi fick att lära från kan jag lova. Sällan man ser så många omskrivningar för en och samma sak.
Kändes i alla fall riktigt ovant att ta upp en penna i hand och helt plötsligt börja göra understrykningar i en text!

    Vill dessutom gärna, ännu en gång påpekar hur glad jag är över snön som fallit. Whiiiie!



Kommentarer:
Postat av: Remimarlene

I really liked your website. Thank you very much! Its a great website!very interesting and informative.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits