Bridget Jones...

Plockade fram "på spaning med Bridget Jones"-pocketboken häromnatten när jag behövde något att ströläsa och inte orkade börja på en ny bok. Självklart fastnade jag och läste ut hela direkt - med resultatet att jag var mindre pigg dagen därpå.



Tänkte i alla fall dela med mig av en mysig bit - jag hoppas detta inte är olagligt?




...Tänker hela tiden på det där mamma sa om att vara på riktigt och sammetskaninboken (fast ärligt talat har jag fått nog av kaniner här i huset). Min älsklingsbok, påstår hon - har inget minne av den - och den handlade om att småbarn får en leksak som  de älskar mer än alla de andra, och när pälsen är  bortnött och stoppningen har sjunkit ihop och delar fattas så tycker barnet fortfarande att det är världens finaste sak och vill absolut inte skiljas från den.
"Det är så det är när människor verkligen älskar varandra", sa mamma när vi åkte ner i hissen på Debhams.




Vaddå feel goodstycke?

Kommentarer:
Postat av: Clara

Bara jag som tycker Bridget är något överskattat? (säger hon som har första boken och båda filmerna hemma). Fast fan, filmerna är ju faktiskt rätt kul... :P

Postat av: Paulina

Clara: Överskattat och överskattat... tycker man får ta det för vad det är. Känner få som 'lever för' böckerna/filmerna, men då kanske jag är ett undantagsfall?
Själv kan jag utan problem både titta filmen på och läsa pocketböckerna och få mig ett och annat gott fniss =)

2006-01-08 @ 03:55:08
URL: http://paulina.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits