cha-cha, bullar och morgonkrax.

Imorse knatade jag upp tidigt. Riktigt tidigt.
För att vara exakt - en och en halv timme tidigare än vanligt.
Så lär det få förbli på tisdagarna dessutom, då mina sånglektioner ligger ohumant tidigt - dvs kl 08.45.

Intalar mig att det är lika bra att lära sig att sjunga så ofta tidigt på morgonen - lär väl hända mer än en gång att man får en auditiontid klockan 09.00 eller liknande.
Undra hur länge min motivation håller bara.

I vilket fall som helst så var sånglektionen fantastiskt inspirerande. Fick massor av komplimanger, och ungefär lika mycket kritik. Precis som jag vill ha det. Något som lyfter en, och något att slita med.
Tog fram en gammal goding ur bagaget att köra igenom igen och ha i auditionpärmen - gick in och började peta med massa detaljer - glottisar, samtidiga ansatser, rösttyp, tjocka-tunna stämband osv osv, för att få allt precis som man vill ha det.

Under dagen passade även jag & J, J &S och CJ och C på att anmäla oss på danskurs i cha-cha, samba och rumba. Ska bli jättespännande och superkul då det är ett härligt litet gäng som är med och leker!
Framtiden utvisar vad vi kommer lära oss också.. haha.

Just nu jäser mina Grahamsbullar i ytterligare fem minuter till.
Blev så inspirerad av fröken T och hennes whiskeybrödsbakande att jag var tvunen att åtminstone göra en snällvariant av det hela. Gott till frukost imorgon dessutom - eller hoppas jag. Var tvungen att modifiera receptet lite då jag inte orkade gå och handla.
Lovar att redovisa resultatet senare ikväll...
Nu - åter till frallorna!

Kommentarer:
Postat av: Herr L

Skadeglädjen infinner sig givetvis.
Tur man själv nästan aldrig behöver gå upp innan 12 :)

2006-08-30 @ 21:05:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits