Dansande make-up modell...?

Idag började skolan igen. Äntligen!

 

 Efter ett långt, arbetsamt sommar"lov" så fick jag äntligen springa tillbaka in i Dansforums svettiga, dammiga och ack så underbara studios.
Klasserna börjar ifs först imorgon, givetvis med just balett kl 09.00 . Lycka!

 

 Det fantastiskt innehållsrika uppropet, där bland annat information om vårat nyaste skolämne; akrobatik uppdagades var trots allt kort och informativt.
Därefter slog vi oss ner och började planera inför nollningen på fredag.  Ska faktiskt bli kul att få sparka in någon for a once. Dock undanber jag alla tankar på de där osmakliga gymnasienollningarna som vissa i klassen faktiskt råkade ut för på sin tid. Hu nej, vi har bara lite lätt förnedring. (Alla vet väl att artister är exhibitionister i själ och hjärta, och därför står ut med aningens mer förödmjukelse..)

 

Nog om det.

 

 På kvällskvisten nu har jag hunnit träffa Maria & Kristina för en liten fika på TinTin som uppenbarligen också öppnat på Linnégatan. Givetvis svullade vi som det sig bör när vi tre träffades.
Därifrån bar promenden av upp på Oliverdalsgatan där Wella hade uttagningar hårmodeller för visning/träning. Min tanke är att varför betala för förändring? Mitt enda krav är i princip att inte bli blå i skallen, för i ett sånt läge hade de inte släppt in mig på jobbet, och det hade blivit för dyrt .

 

 Sagt och gjort satt vi och väntade på våran tur, och när jag kom fram visade det sig att jag passade bättre som make up-modell istället då de inte gärna ville färga mitt långa hår, och jag inte helt gärna ville bli korthårig. Sådanhär längd tar ändå ett tag att få till...

 

 

 

  jag även som bekant för vissa då och då lider av enorma lathetssymptom ringdes det på skjuts hem, så jag knatade in lägenheten för en stund sedan och sedan dess har jag mest bara hunnit lalla runt. Nice..

 

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits